صد و شصت و سومین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : عباس کرم الهی
دو شنبه 13 آبان 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 20:30 یکشنبه 12 آبان ماه1398 همزمان با سالروز وفات سکینه خاتم دختر امام حسین(ع) در سال 117 هجری قمری ، به همت مجمع اهل بیت و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش و مدیریت ایثارگران تیپ تکاور حضرت مهدی(عج) نیروی زمینی سپاه ؛ صد و شصت و سومین آیین شهد صلوات با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط حیدر کاظمی در منزل بسیجی نوجوان«شهید عبدالامیر عمله» برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ سرگرد پاسدار علیرضا ایمانی فرمانده ی سپاه ناحیه ی شهرستان شوش ضمن نثار درود به روح پرفتوح معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و شهدای گرانقدر از صدر اسلام تاکنون خصوصا شهدای دانش آموز و آرزوی سلامتی و تندرستی برای مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای«مدظله العالی» ؛ به آیین شهد صلوات اشاره کرد و گفت : این شهد صلوات  نورانیتی به شهر ما داده است و با چنگ زدن به دامن شهدا به دنبال عاقبت بخیری  از آنها هستیم خصوصا این شهید نوجوان سرافراز عبدالامیر عمله .

وی در ادامه با اشاره به آیه ی 217 از سوره ی بقره عنوان نمود : « يَسْأَلُونَكَ عَنِ الشَّهْرِ الْحَرَامِ قِتَالٍ فِيهِ  قُلْ قِتَالٌ فِيهِ كَبِيرٌ  وَصَدٌّ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ وَكُفْرٌ بِهِ وَالْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَإِخْرَاجُ أَهْلِهِ مِنْهُ أَكْبَرُ عِنْدَ اللَّهِ وَالْفِتْنَةُ أَكْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ  وَلَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّى يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا  وَمَنْ يَرْتَدِدْ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَيَمُتْ وَهُوَ كَافِرٌ فَأُولَئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ  وَأُولَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ  هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ /// (ای پیغمبر) از تو راجع به جنگ در ماه حرام سئوال کنند، بگو: گناهی است بزرگ، ولی بازداشتن خلق از راه خدا و کفر به خدا و پایمال کردن حرمت حرم خدا و بیرون کردن اهل حرم از آن (که مشرکان مرتکب شدند) نزد خدا بسیار گناه بزرگتری است و فتنه‌گری، فساد انگیزتر از قتل است. و کافران پیوسته با شما مسلمین کارزار کنند تا آنکه اگر بتوانند شما را از دین خود برگردانند، و هر کس از شما از دین خود برگردد و به حال کفر باشد تا بمیرد چنین اشخاص اعمالشان در دنیا و آخرت ضایع و باطل گردیده، و آنان اهل جهنّمند و در آن همیشه (معذّب) خواهند بود.» در قسمتی از این آیه خداوند در قرآن به بندگانش می فرماید « دشمن شما را رها نمی کند اگر اندک استطاعتی پیدا نماید تا شما را از دینتان برگرداند » چون شما جهان دو قطبی را سه قطبی کردید و ما باید تفسیر این آیه را به روز داشته باشیم .

فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش در ادامه یادآور شد : از پیامبر اکرم(ص) روایت است که می فرماید : « قولوا لا اله الاّ اللّه تفلحوا /// امّا مراد از آن تنها حركت زبان نیست، بلكه عقیده به توحید است» هر کسی می خواهد رستگار شود می داند که به جز خدای یگانه خدای دیگری نیست ؛ از همان زمان پایه ی کینه و ستم ورزی مستکبران علیه اسلام کاشته شد و یا به نحوی استارد آن زده شد ؛ هر کس هم در این مسیر نورانی می خواسته است بگذرد می بایست از جان خود بگذرد ؛ خداوند می فرماید : «افرادی که با جانشان معامله کردند » تا به این رسیده ؛ پس این آیه امروز هم برای ما استفاده دارد .

سرگرد پاسدار ایمانی در تکمیل سخنان خود تصریح نمود : دشمنان شما قبول ندارند  یک جهان دو قطبی را شما سه قطبی کردید؛ بعد از انقلاب پیامبر؛ تمام ائمه ی اطهار(ع) ، وضعیت برایشان ایجاد نشد که بتوانند حکومت اسلامی پایه گذاری کنند ؛ پیامبران الهی هم به همین صورت . و این اتفاق مهم  به دستان مبارک امام خمینی(ره)که آرزوی همه ی پیامبران الهی و ائمه ی اطهار(ع) را نهادینه کرد ؛ البته این به واسطه ی پشتیبانی مردم قهرمان آن زمان ؛ که الان شاهد چنین چهره های نورانی و عزیزانی تحت عنوان «رزمنده ، پدران و برادران شهداء ، خانواده ی ایثارگران ، جانبازان ، آزادگان و ....» همه در اطاعت از رهبری تلاش و کوشش خود را به کار گرفتند  تا این بیرق انقلاب هم چنان برافراشته بماند . زمانی که دنیا به دو قطب«شرق و غرب» تقسیم شده بود و مورد چپاول ستمگران بود ؛ مکتبی آمد که گفتمان آن «الله» ، «نه شرقی و نه غربی » و « جمهوری اسلامی» بود ، نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم ؛ قطعا دشمن با این موضوع قابل سازش نیست همانطور که در آیه ی 53 از سوره ی مائده آمده است : « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاءَ  بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ  وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ  إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ ///ای اهل ایمان، یهود و نصاری را به دوستی مگیرید، آنان بعضی دوستدار بعضی دیگرند، و هر که از شما مؤمنان با آنها دوستی کند به حقیقت از آنها خواهد بود؛ همانا خدا ستمکاران را هدایت نخواهد نمود.»

وی افزود : در آن زمان فردی از بریتانیا به کشور ما آمده بود ، صدای اذان را برای اولین بار در ایران شنیده بود ، پرسید «این چه صدایی است و برای چه می خواند؟ » در پاسخ به او گفتند « این اذان است و برای این می خوانند که برای خواندن نماز به مسجد برود ؛ پرسید : « آیا این نماز برای دولت بریتانیا ضرر دارد ؟ در پاسخ گفتند خیر ، لذا گفت : «پس بزار آنقدر اذان بخوانند که جانشان به در شود » ما به دنبال آن نماز نیستیم ؛ بلکه نمازی را می خواهیم که در آن بیداری باشد و دشمن شکن باشد ؛ نمازی می خواهم که بچه ی ما وقتی وارد مسجد شد و نماز خواند از فحشا و منکر دور شود و به جای آن راه شهدا را طی نماید ، و بداند چه علتی وجود داشته است که شهدا به بصیرت رسیده اند ؟و در نتیجه نکته ی امروز بصیرت است .

سرگرد ایمانی در ادامه اظهار نمود : در کشور عراق رزمنده ای که از« ناموس ، جان ، مال و هموطنان خود »دفاع کرده است باید آن را زنده زنده در آتش بسوزانند ؛ چه اشخاصی  باید این رزمنده را بسوزانند ؟آیا همه ی آنهایی که آمدند در این تظاهرات شرکت کردند آیا همه دشمن هستند ؟ خیر بلکه اینها اشخاص لیدرهایی هستند که از زمان امام علی(ع) وقتی که قرآن ها را بر روی نیزه کردند ، خیلی ها جلوی امام علی(ع) را گرفتند ، اندکی بودند که صحنه گردان بودند ؛ ما در این فتنه ی 88 همین مشکلات را داشتیم ؛ دقت داشته باشید کارهایی شبیه به هم رخ داده است ؛ متأسفانه در دوران دفاع مقدس به علت کمبودها فیلم های مورد نظر را نداریم که رشادت ها و جوانمردی های رزمندگان را  در اختیار نداریم بلکه برای ما تعریف می کنند که چه شده است ؛ اما امروز که صنعت تصویری بالا است.

فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش گفت : همین شهیدی که در عراق توسط منافقین به شهادت رسید ؛ تصاویری از آن به جا مانده که فرزندی خردسال را از چنگ داعش نجات می دهد ، ما به کجا رسیده ایم ؟چه تفکری است ؟ آیا این از بی بصیرتی نیست؟اما کشورما یک «علمدار، ناخدای بیدار ، تیزبین ، ایمن ، صادق و... » دارد ؛ یک نمای کلی از شخصیت امام در این مرد بزرگ نهفته است ؛ اگر ما اهل اطاعت باشیم که ان شاالله هستیم ؛ اعتصاب هایی نظیر 9 دی را رقم می زنیم ؛ این می شود بصیرت که با موج مردم فتنه ها در هم کوبیده می شود .

وی  تصریح نمود : همه ی اتفاق هایی که از دوران پیامبر مکرم اسلام(ص) ؛ ائمه ی اطهار(ع) و تا به امروز اتفاق می افتد ، یکی از اشتباهات خواص است . یک مورد از آن کینه و حسد مستکبران است و از آن گذشته به خاطر بی بصیرتی عوام . و ما باید امروز در مکان هایی که حضور می یابیم برای « دانش آموزان ، دانشجویان و بسیجیان» در هر منطقه ای و علمای عزیز در مساجد نسبت به روشنگری و آگاه سازی اقدام کنند .

فرمانده ی سپاه ناحیه ی شهرستان شوش در ادامه به یوم الله 13 آبان اشاره کرد و یادآور شد : ما در 13 آبان سه مناسبت داریم در 13 آبان سال 1343 دولت منصور، لایحه ی مصونیت قضایی مستشاران و شهروندان آمریکا را تصویب کرد. امام خمینی (ره) درسخنرانی، رژیم را مورد انتقاد قرار داد. رژیم نیز امام را دستگیر و به ترکیه تبعید و به خیال خود ریشه امواج را قطع کرده ولی حوادثی که به دنبال آن اتفاق افتاد نشان داد که این خیال تا حد زیادی خام بوده است ؛ امام خمینی به محض اطلاع از این خیانت، تلاش گسترده ای را آغاز و پیک هایی به مناطق مختلف ایران گسیل داشته و تصمیم خود را به سخنرانی افشاگرانه در روز بیستم جمادی الاخر1383 آبان 1343 به اطلاع مردم ایران رساندند. شاه وحشت زده نماینده ای را به قم گسیل می دارد. امام از پذیرش وی امتناع می ورزد. سرانجام نماینده اعزامی پیغام رژیم را به فرزند ارشد امام (شهید آقا مصطفی خمینی) به این مضمون ابلاغ می کند: «آمریکا از نظر قدرت در موقعیتی است که هرگونه حمله به آن به مراتب خطرناکتر از حمله به شخص اول مملکت است. امام خمینی(ره) اگر این روزها بنا دارد نطقی ایراد کنند باید خیلی مواظب باشند که به دولت آمریکا برخوردی نداشته باشد که خیلی خطرناک است، و با عکس العمل تند و شدید آنان مواجه خواهد شد».

وی سپس به دومین مناسبت این روز اشاره کرد و خاطر نشان نمود : در حالی که انقلاب اسلامی مردم ايران به رهبری امام خمينی(ره) به روزهای سرنوشت سازی نزديک می‌شد همه اقشار مردم ايران سعی در ايفا نمودن نقش تاريخی خود و عمل به تکليف الهی داشتند. در اين ميان دانش‌آموزان و نوجوانان شور و حال ديگری داشتند. سیزدهم آبان 1357 و در روزهای اوج‌گیری انقلاب اسلامی دهها نفر از دانش‌آموزان که برای انجام تظاهرات در محوطه دانشگاه تهران تجمع کرده بودند، هدف تیراندازی مأموران حکومت قرار گرفته و به شهادت رسیدند. به دلیل بسته بودن درهای دانشگاه هیچ یک از دانش‌آموزان نتوانستند از برابر آتش گلوله‌‌های مأموران بگریزند و این امر تلفات آنان را افزایش داده بود. این جنایت توسط دولت «آشتی ملی» شریف امامی صورت گرفت. حادثه 13 آبان 1357 بعد از حادثه 17 شهریور آن سال، دومین خونریزی عمده دولت شریف امامی بود؛ در حالی که عمر سیاسی این دولت از 70 روز تجاوز نمی‌کرد. ابعاد حادثه دانشگاه به حدی بود که وقتی در برنامه اخبار شبانگاهی گزارش تیراندازی مستقیم سربازان به روی دانش‌آموزان در دانشگاه از شبکه سراسری تلویزیون پخش شد، وزیر علوم بلافاصله استعفا داد و فردای آن روز کابینه شریف امامی نیز سقوط کرد. از آن پس روز 13 آبان «روز دانش‌آموز» نامیده شد.

سرگردپاسدار ایمانی به سومین مناسبت 13 آبان اشاره کرد و خاطر نشان نمود : سيزدهم آبان 1358 ساختمان سفارت امريكا در تهران به تصرف جمعي از دانشجويان معترض درآمد. اين دانشجويان در قالب تشکل دانشجويي اسلامي جمع شده و براي حراست از انقلاب اسلامي تلاش و کوشش مي‌کردند. در بحث ها و بررسي‌هايي که توسط آنان صورت گرفته بود ، جاي شک و شبهه‌اي نبود که مرکز هدايت و پشتيباني بسياري از توطئه‌ها و تحرکاتي که عليه نظام جمهوري اسلامي صورت گرفته و مي‌گيرد ، سفارت ايالات متحده امريکاست. در واقع آنجا چيزي جز يک مرکز جاسوسي و توطئه‌گري نبود . به همين دليل ، دانشجويان نام و عنواني لايق براي اين محل در نظر گرفتند: «لانه جاسوسي امريکا». اين چيزي بود که در وجدان آگاه مردم ايران نيز دقيقاً وجود داشت و از تذکرات و هشدارهاي مستمر حضرت امام (ره) درباره توطئه‌گري‌هاي آمريکا به منظور براندازي نظام جمهوري اسلامي ريشه مي‌گرفت.

فرمانده ی سپاه ناحیه ی شهرستان شوش در فرازبعدی سخنان خود با اشاره به بیانیه ی گام دوم انقلاب  مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اظهار نمود : حضرت آقا در توصیه های خود می فرماید : «  آنچه من می‌خواهم بگویم این است که این راه طی شده، با همه‌ی اهمیتش فقط یک آغاز بوده است و نه بیشتر. ما هنوز از قلّه‌های دانش جهان بسیار عقبیم؛ باید به قلّه‌ها دست یابیم. باید از مرز‌های کنونی دانش در مهم‌ترین رشته‌ها عبور کنیم. ما از این مرحله هنوز بسیار عقبیم؛ ما از صفر شروع کرده‌ایم. عقب‌ماندگی شرم‌آور علمی در دوران پهلوی‌ها و قاجار‌ها در هنگامی که مسابقه‌ی علمی دنیا تازه شروع شده بود، ضربه‌ی سختی بر ما وارد کرده و ما را از این کاروان شتابان، فرسنگ‌ها عقب نگه داشته بود. ما اکنون حرکت را آغاز کرده و با شتاب پیش می‌رویم ولی این شتاب باید سال‌ها با شدّت بالا ادامه یابد تا آن عقب‌افتادگی جبران شود. اینجانب همواره به دانشگاه‌ها و دانشگاهیان و مراکز پژوهش و پژوهندگان، گرم و قاطع و جدّی در این باره تذکر و هشدار و فراخوان داده‌ام، ولی اینک مطالبه‌ی عمومی من از شما جوانان آن است که این راه را با احساس مسئولیت بیشتر و همچون یک جهاد در پیش گیرید. سنگ بنای یک انقلاب علمی در کشور گذاشته شده و این انقلاب، شهیدانی از قبیل: شهدای هسته‌ای نیز داده است. به‌پاخیزید و دشمن بدخواه و کینه‌توز را که از جهاد علمی شما به شدّت بیمناک است ناکام سازید.»

وی در پایان تمام اقشار بسیج را به تجمع روز دوشنبه 13 آبان ماه روز استکبار ستیزی در مصلی شهرستان شوش دعوت نمود .

در ادامه حاج ناصر پیوست ضمن قدردانی از سرگرد پاسدار علیرضا ایمانی فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش به عنوان سخنران و تشکر از حیدر کاظمی قاری قرآن ، به سومین سالروز عروج ملکوتی سرهنگ پاسدار عبدالناصر ندایعلی اشاره کرد و گفت :پنجشنبه 16 آبان ماه1398 ساعت مراسم بزرگداشتی بر سر مزار آن مرحوم واقع در گلزار شهدای شوش برگزار می شود .

وی در ادامه گریزی به زندگینامه ی شهید عبدالامیر عمله زد و در این راستا گفت : شهید عبدالامیر عمله از ایل شوهانی در 1 دیماه1343 در  روستای ابوذر غفاری « عمله تیمور» به دنیا آمد  . ایشان تحصیلات مقدماتی خود را در همان جا به اتمام رساند  اما پیش از رسیدن به مدارج بالاتر  با پیروزی انقلاب اسلامی  و پس از آن جنگ تحمیلی 8ساله  از تحصیل دست کشید و برای دفاع از انقلاب اسلامی  و مرزهای کشور با اقتدارش و به اصرار زیاد در 20 مهر 1359 به جبهه ها  رفت و از آنجا که به خاطر سن کمش در بخش تدارکات  مشغول می شود اما تا رسیدن به مبعود  جان پاکش را شعله ور ساخته بود ؛ لذا با خواهش  اجازه ی رفتن به خط مقدم را می گیرد .این شهید والامقام  در راستای رشادت هایش  ؛ دی ماه1359 در منطقه ی غرب شوش  در حوالی کرخه از ناحیه ی پای راست مجروح می شود  ؛ اما پس از بهبودی مجددا به جبهه برگشته و شجاعانه می جنگید به طوری که در یکی از عملیات ها با اسلحه ی خالی  دو تن از دژخیمان  بعثی را به اسارت گرفت و در نهایت 25 فروردین سال 1360در سن 17 سالگی بر اثر اصابت گلوله ی تیرباربه معراج شهادت نائل گردید و به ملکوت اعلی پیوست و پیکر پاکش در آرامگاه شیخان قم به خاک سپرده شده است و ما امروز برای شادی روح آن شهید والامقام در این آیین و همچنین فضای مجازی از اقصی نقاط کشور در مجموع 1460477 صلوات برای شادی روح شهید عبدالامیر عمله قرائت شد .

مدیر مجمع اهل بیت در ادامه قرعه کشی نیابتی پنج زیارت کربلای معلی برای همراهان و مشارکت کنندگان مجازی برگزار نمود و در پایان « خانواده ی شهید عبدالامیر عمله  از روستای ابوذر غفاری ـ خانواده ی محمدی  میرزایی از شوش ـ هیأت عزاداران مسجد امام جعفر صادق(ع) از شهرستان مسجدسلیمان ـ خانواده  ی زارع کریمی از شهر صفی آباد ـ و یکی از همراهان گمنام شهد صلوات »برنده شدند .

از دیگر برنامه ها  این آیین می توان به « اهدای دوجلد کتاب از طرف فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج مسجد امام صادق(ع) ؛  حسن شوهانی به خانواده شهید عبدالامیر عمله »  اشاره کرد .

شایان ذکر است صد و شصت و چهارمین شهد صلوات در زمین شهری شمالی ـ خیابان هفتم تیر ـ جنبت آزانس صبا ـ منزل شهید علیرضا غریبی برگزار می شود .



:: بازدید از این مطلب : 857
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.